خدمات سایت سازه, علمی-آموزشی, مقاله ها

رپرتاژ آگهی چیست؟

 

رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی یک مقاله تبلیغاتی، خبری است که شمادرسایت های پربازدید و معتبر انتشار میدهید.

سایت سازه دراین مقاله به بایدها ونبایدهای رپرتاژاگهی پرداخته.

بر خلاف دیگر محتواهای تبلیغاتی، رپرتاژ زبان پرهیاهو و شلوغی نداشته و در گفتن حقایق اغراق نمی کند. این محتوا در غالب یک مقاله خبری یا علمی بوده و در ابتدا به نیازمندی خاص یک محصول یا خدمات می پردازد. این شیوه در کاربر احساس نیاز ایجاد کرده و پس از آن، کاربران را با خدمات و محصولات شما آشنا می کند.

جالب است بدانید که طی تحقیقات انجام شده، تمایل و اعتماد افراد به این شیوه از تبلیغات در مقایسه با روش های دیگر تبلیغاتی که به شیوه ای افراطی محصولات را معرفی می کنند، بیشتر است. شما می توانید رپرتاژ آگهی خود را در سایت های معتبر درج کرده و آن را معرض دید افراد زیادی قرار دهید. در صورتی که عنوان و مقدمه مقاله جذاب باشد، کاربران به محتوای شما علاقه مند شده و از طریق لینک موجود در رپرتاژ آگهی وارد سایت شما خواهند شد.

 

محتوای رپرتاژ آگهی باید چگونه نگارش شود؟

در صورتی که به دنبال آن هستید که بهترین نتیجه را از رپرتاژ آگهی خود بگیرید، حتما نگارش آن را به افراد متخصص و مجرب در این زمینه بسپارید

تیم سایت سازه با دارا بودن افراد متخصص درحوضه تولید محتوا میتواند کمک شایانی به شما داشته یاشد و جهت سفارش طراحی سایت وتولید محتوا سایت  اینجا کلیک کنید.

 محتوا رپرتاژ آگهی با زبان و نگارش نامناسب و غیر اصولی نه تنها به موفقیت شما کمک نکرده بلکه می تواند  برای سایت شما مخرب هم باشد.

بسیاری از سایت هایی که اقدام به انتشار رپرتاژ آگهی میکنند ازانتشار هر نوع مقاله ومحتوا خوداری میکنند و شما باید محتوایی بسیار خوب و کاربر پسندی را جهت  رپرتاژ آگهی انتخاب کنید

اصول سئو نگارش رپرتاژ آگهی

نکته اول آن که برای نگارش رپرتاژ آگهی همانند هر محتوای دیگری، نویسنده باید به تمام اصول سئو، اصول نگارشی و املای صحیح کلمات و شیوه به کار بردن آن ها آشنا باشد. رتبه و جایگاه سایت در صفحه های موتورهای جست و جو تا حد بسیار زیادی به میزان رعایت اصول سئو بستگی دارد.

استفاده از کلمه کلیدی مناسب تعداد بک لینکها و محل قراردادن بک لینک در جذب وانتقال مخاطب بسیار مهم است

جهت مطالعه دیگر مقالات باماهمراه باشید

نگارش خبری 

نکته دوم آن که همانطور که در بالا نیز اشاره شد، رپرتاژ آگهی یک محتوای تبلیغاتی صرف نیست. نویسنده باید ابتدا با نیازهای جامعه و ویژگی های محصول و خدمات ارائه شده آشنا باشد تا بتواند اطلاعات مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد. در کنار بخش خبری، نویسنده اقدام به معرفی محصولات و خدمات مورد نظر شما کرده و نشان می دهد که چگونه محصول یا خدمات می تواند نیازهای مخاطب را برطرف کند.

شمامیتوانید قبل از سفارش طراحی سایت نمونه کلیه نمونه کارها وخدمات ما را ببینید و ثبت سفارش انجام دهید

عنوان و مقدمه جذاب 

نکته بسیار مهمی از یک مقاله این است که خواننده اولین بار با آن مواجه می شود. در صورتی که این بخش های محتوا شما به اندازه ی کافی جذاب و گیرا نباشد، خوانندگان به ادامه محتوا علاقه مند نشده و متن شما را دنبال نخواهند کرد.

روان بودن محتوا 

رپرتاژ آگهی باید تا حد ممکن روان و گیرا نگارش شود. از استفاده از زبانی سخت با نگارشی پیچیده خودداری کنید. شما باید بتوانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار دهید.

تناسب با قالب سایت پذیرنده

نویسنده رپرتاژ آگهی باید هر محتوا را متناسب با قالب سایت پذیرنده بنویسد. معمولا هر سایت برای محتواهای قرار داده خود قالب خاصی را دنبال می کند. نویسنده باید قبل از نگارش با این نکات آشنا شده و آن ها را به کار بگیرد.

استفاده از ابزارهای مختلف

در رپرتاژ آگهی و هر محتوای دیجیتالی دیگر شما می توانید از منابع مختلف مانند تصاویر، فیلم، انیمیشن و یا پادکست استفاده کنید. این ابزارها می تواند ارتباط کاربران با متن را بیشتر کرده و روی آن ها تاثیر بیشتری بگذارد.

انتخاب سایت مناسب 

نکته مهم دیگر برای موفقیت رپرتاژ آگهی انتخاب سایت پذیرنده آن است. از میان میلیون های سایت فعال در دنیای مجازی شما باید سایتی را انتخاب کنید که با موضوع شما تناسب و هماهنگی دارد. این مسئله باعث می شود که شما روی جامعه هدف خود متمرکز شده و مشتریان بالقوه پیداکنید.

از سایت های معتبر و خوش نام استفاده کنید. خوانندگان همیشگی یک سایت معتبر می توانند با خیال آسوده به صحت مطالب درج شده اعتماد کنند در صورتی که شما رپرتاژ آگهی خود را در یک سایت معتبر درج کنید می توانید میزان اعتماد خوانندگان خود را نیز افزایش دهید.

سایت هایی با تعداد ترافیک بالا را انتخاب کنید. هرچه بازدید روزانه سایت درج کننده رپرتاژ آگهی بیشتر باشد، شما می توانید برند و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. همانطور که چاپ یک بنر در یک کوچه خلوت چندان برای شما کارآمد نخواهد بود، درج رپرتاژ در یک سایت کم بیننده نیز موفقیت زیادی برای شما به دنبال نخواهد داشت.

سایت هایی با رتبه سئو بالا مناسب ترین انتخاب ها برای درج رپورتاژ شما هستند. همیشه قبل از انتخاب سایت به مواردی مانند اسپم اسکور ، رتبه آتوریتی و سن دامنه توجه کنید. سن دامنه نشان دهنده سابقه فعالیت سایت بوده و هرچه بیشتر باشد، بهتر است. رتبه آتوریتی میزان محبوبیت هر سایت را تعیین کرده و هرچه این فاکتور بالاتر باشد. بهتر است. سایت های عالی رتبه آتوریتی بین 40 و 70، سایت های خوب رتبه ای بین 30 تا 40 و سایت های سطح پایین تر رتبه ای بین 0 تا 30 دارند.

نکته مهم دیگر در انتخاب سایت درج کننده رپرتاژ آگهی رتبه اسپم است اسپم تعیین کننده میزان اعتبار هر سایت است. بر خلاف آتوریتی، هرچه این رتبه برای سایت پایین تر باشد، سایت معتبرتر خواهد بود.

رپرتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

همانطور که در بخش مقدمه مقاله نیز اشاره شد، رپرتاژ آگهی می تواند به طور همزمان سئو سایت و البته موفقیت کاری شما را ارتقا دهد. اما چگونه؟ یکی از مهم ترین فاکتورهایی که رپرتاژ آگهی بر سئو سایت می گذارد، افزایش میزان بک لینک است. کمیت و کیفیت بک لینک هر سایت فاکتور بسیار مهمی است که گوگل از آن برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

گوگل می تواند بک لینک های مصنوعی یا اصطلاحا کلاه سیاه را تشخیص دهد. شما با رپرتاژ در سایت های معتبر می توانید هم تعداد بک لینک ها یا کاربرانی که از سایت های دیگر به سایت شما وارد شده را افزایش داده و هم اعتبار و صحت آن ها را به گوگل ثابت کنید!

از دیگر ویژگی های رپرتاژ آگهی آن است که تبلیغات و بک لینک آن همیشگی است. در واقع محتوای ثبت شده در سایت های میزبان رپرتاژ، هیچگاه رپرتاژ آگهی شما را حذف نخواهند کرد. از یک طرف این مسئله یک تبلیغ همیشگی برای شما به شمار رفته و از طرف دیگر بک لینک های شما از بین نخواهند رفت.

گوگل بک لینک هایی که از داخل مقاله گرفته می شود را در مقایسه با بک لینک های مقدمه،زیر عنوان و یا پاورقی معتبرتر می داند. از آن جا که بک لینک های رپرتاژ  از داخل متن گرفته می شود، این مساله نیز می تواند اعتبار سایت و سئو آن را ارتقا دهد.

این روزها باتوجه به پیچیدگی قوانین والگوریتم گوگل و سئو از تبلیغات کلیکی وگونه های دیگر تبلیغات درسایت های دیگر هم استفاده میشود وگاهی عده ای از دوستان ومشتریان تبلیغات کلیکی با رپرتاژ آگهی اشتباه میگیرند وسعی داریم در مقالاتی دیگر راجب این موضوعات بپردازیم 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.