علمی-آموزشی, مقاله ها

تقویم محتوایی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تقویم محتوایی یا به‌ عبارت‌ دیگر تقویم تحریریه نیز گفته می‌شود

یکی از کاربردهای تقویم محتوایی برنامه‌ریزی و سازماندهی روند و  تولید محتوا است.

در واقع تقویم چارچوبی است که این امکان را به شما می‌دهد که  وضعیت محتواهای خود را بررسی کنید و بدانید چه موقع و در چه زمان محتوای خود را منتشر کنید.

در اصل شما می‌توانید به‌صورت روزانه هفتگی ماهیانه یا سالانه محتواهای خود رابررسی و سازماندهی کنید.

با استفاده از تقویم می‌توانید به حفظ تنوع موضوعات خود کمک کنید از یک سبک خاص پیروی کنید.

 و همچنین کاربران شما وقتی‌ که به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند یک پایگاه دقیق و منظم برای اطلاعات در زمینه‌های لازم خود مواجه میشوند. سایت سازه به شما کمک می کند یک تقویم خوب و منظم داشته باشید

ویژگی‌ تقویم محتوایی چیست و چرا ما به تقویم نیاز داریم

1- زمانی که شما در وب‌سایت خود یک سازماندهی و برنامه‌ریزی  داشته باشید می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی بکنید و انرژی و وقت شما گرفته نمی‌شود. 

2- یکی دیگر از ویژگی های تقویم  زمانی‌ که شما وقت کافی و لازم را داشته باشید می‌توانید به خلاقیت بهتر محتوای خود بپردازید و محتواهای خود را با کیفیت‌ های بهتر و بالاتری در وب‌سایت خودتان بگذارید.

3- همچنین می‌توانیم موضوعات خودتان را گسترده‌تر کنیم و در دسته‌ بندی های بیشتری قرار دهید.

4- و دیگر ویژگی تقویم همکاری با سایر اعضای تیم برایتان آسان‌تر می‌شود و اشتباهات در محتوا به حداقل می‌رسد .

زمانی‌که شما یک برنامه‌ریزی درست و صحیحی داشته باشید تمام اعضای تیم در جریان تولید محتوا هستند و باعث ایجاد مشکل نمی‌شود و لازم نیست همیشه در کنار اعضای تیم حضور داشته باشند.

5- و هنگامی‌ که شما به‌صورت مکرر تولید محتوا می‌کنید و پست می‌گذارید باعث می‌شود که تعداد کاربران تان افزایش پیدا بکند و حتی می‌توانید با کسب‌ و کارهای دیگر وارد همکاری شوید.

6- هنگامی که بتوانید با به‌روزرسانی و تولید محتوا در کار خود موفق باشید گوگل کم‌کم به شما رتبه‌ای در صفحه‌های سرچ خود می‌دهد و باعث می‌شود مخاطبان و کاربران بیشتری شما را پیدا کنند.

قسمت‌ها و ویژگی‌ های تقویم محتوایی

قسمت اول مرتبط با (تاریخ‌ها) می‌شه

زمانی‌که ما برای منتشر کردن یک مطلب و محتوا تاریخی را مشخص  می‌کنید حتما در همان تاریخ منتشر کنیم و همچنین در مطالب و محتوای خود تاریخ نوشتن مطالب تاریخ ویرایش کردن و بروزرسانی آن را  مشخص کنید. .

دومین بخش نامه نویسنده

در هر مطلب و محتوا هر تعداد نویسنده ویراستار طراح و مسئول انتشار برای هر مطلب و محتوا باید در تقویم محتوایی ذکر شود و مشخص شود هر نویسنده مسئول کدام محتوای بوده.

سومین بخش موضوع و عنوان محتوا می‌باشد

می‌توانید در تقویم محتوایی خود لیستی از عنوان‌ها و موضوعات خود را در آن قرار بدهید و براساس اولویت به آن‌ها بپردازید او همچنین می‌توانید بدانید به کدام موضوع‌ها پرداخته‌اید و کدام موضوع‌ها هنوز باقی‌مانده است

چهارمین بخش اولویت‌ بندی مطالب و محتواهایی میباشد

حتما باید بدانید محتوا و مطالبی که می‌خواهید منتشر کنین کدام موضوع در اولویت قرار دارد و براساس اولویت‌های موضوعی خود را رتبه‌بندی کنید به‌صورت اولویت‌های بالا اولویت‌های متوسط و اولویت‌های پایین قرار دهید .

در پنجمین قسمت که کلمات کلیدی و هشتگ‌ها می‌باشد

یکی از عوامل بسیار مهم برای موتورهای جستجوگر گوگل و همچنین افزایش کاربران استفاده درست از کلمات کلیدی و هشتگ ها می‌باشد که باید برای هر موضوع کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کرد.

جمع‌بندی کلی 

همان‌طور که گفتیم یک تقویم محتوایی مناسب می‌تواند در صرفه‌ جویی زمان و وقت ما مناسب باشد و همچنین می‌تواند به ما کمک کند که هدف‌ها و برنامه مشخصی برای تولید محتوای خود داشته باشید و به سازماندهی کارها به صورت روزانه ماهیانه و سالیانه ما کمک می‌کنه و به ایده‌پردازی و خلاق خلاقانه‌تر کردن محتوای ما کمک میکنه و باعث همکاری بهتر بین اعضای تیم می‌شود و افزایش مدیریت و نظارت برای اجرای برنامه‌ها و تولید محتوا راحت‌تر می‌شود و مطالب و محتوای خود در زمان و موقعیت مناسب منتشر میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.