سئو, مقاله ها

اهمیت مقاله در سایت

اهمیت مقاله در سایت

 از اهمیت مقاله سایت به چه اندازه اطلاع دارید؟

محتوا و مقاله خوب چیزی است که وب سایت شما را از انبوه سایت های دیگر متمایز می کند و پیام درستی را به قلب و ذهن مشتریان شما می رساند. موفقیت وب سایت شما در درجه اول توسط محتوای آن تعیین می شود. در نهایت، محتوا کیف پول مشتریان شما را به دست می آورد. سایر اجزای وب سایت (طراحی، تصاویر، فیلم ها و غیره)، نقش پشتیبانی ثانویه را ارائه می دهند. محتوای وب سایت شما همیشه باید با تحقیقات در بازار آغاز شود. رمز یک وب سایت موفق، داشتن مقالات واضح، مرتبط و غنی از کلمات کلیدی است که اهداف سایت را با قدرت و اطمینان ارائه می دهد. محتوای وب سایت شما باید مخاطبان شما را هدف گرفته، آن ها را درگیر و ترغیب به اقدام کند.

 مقاله در سایت تابلو اعلانات شما به مخاطب است

اگرشما مدیر یک وب سایت و فرصت کافی برای تولید محتوا ندارید حتما به صفحه “تولید محتوا” ما مراجعه نمایید.

تیم سایت سازه در کنار و همراه شما است.

اهمیت مقاله نویسی

بسیاری از شرکت ها به دنبال روابط نزدیک با مشتریان خود هستند. عاقلانه است که اطلاعات مربوط و مفیدی را در قالب مقالات در وب سایت خود قرار دهید. این سبب می شود مشتریان احتمالی، شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود ببینند و اعتماد و تمایل بیش تری جهت انجام تجارت با شما داشته باشند.

بسیاری از افراد می خواهند با حذف مقاله در سایت و محتوا، به یک طراحی ساده و مدرن برای سایت خود برسند. اما این کار می تواند به رتبه بندی موتورهای جستجو و سئو سایت آسیب برساند. تنها داشتن یک طراحی زیبا، راهی مطمئن جهت دیده شدن سایت نمی باشد. برای اینکه وب سایت شما در نتایج جستجو نشان داده شود، موتورهای جستجو باید بدانند سایت شما درباره چیست. یکی از راه های اصلی، تولید محتوا و مقاله نویسی است. همه این ها بخشی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو است.

اما اهمیت مقاله در سایت تنها برای موتورهای جستجو نیست، بلکه برای افرادی است که از وب سایت شما دیدن می کنند. بنابراین  “سایت سازه” در این مقاله چند دلیل پر اهمیت مقاله در سایت برای رتبه بندی موتورهای جستجو و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری صحبت کنیم.

تیم سایت سازه هر آنچه که نیاز است درمورد تولید محتوای اصولی بدانید را در یک مقاله جمع آوری کرده است؛ برای دسترسی به مقاله می توانید اینجا کلیک کنید.

1. اهمیت مقاله در اطلاعات وب سایت

مقاله خوب، اطلاعات را ارائه می دهد و از این اطلاعات می توان برای آگاهی موتورهای جستجو از محتوای وب سایت، استفاده کرد. همیشه باید در نظر داشته باشید که وب سایت شما چگونه برای موتورهای جستجو نمایش داده می شود و آیا منظور وب سایت شما را به درستی بیان می کند یا خیر. به این ترتیب، موتورهای جستجو می دانند که چه زمانی وب سایت شما و صفحات آن را در نتایج، برای جستجوهای مرتبط نشان می دهند.

وقتی کاربران به سایت شما می آیند، به احتمال زیاد به دنبال چیزی مانند یک محصول، خدمات  یا اطلاعات هستند. یکی از راه های ارائه این اطلاعات و جزئیات مربوط به محصولات و خدمات، مقاله نویسی و تولید محتوا است. پس در این بخش می توان به اهمیت مقاله پی برد. همچنین ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران به روش واضح و آسان می تواند به حفظ آن ها در سایت شما و افزایش مشتری کمک کند.

2. اهمیت مقاله در پیوندهای داخلی

مقاله خوب همچنین فرصتی عالی برای پیوندهای داخلی فراهم می کند. پیوند داخلی، متنی درون مقاله است که به صفحه مرتبط دیگری در وب سایت شما پیوند داده می شود. این یک راه عالی برای هدایت کاربران به اطلاعات اضافی است که ممکن است به دنبال آن باشند.

موتورهای جستجو نیز دوست دارند پیوندهای داخلی را در سراسر یک وب سایت مشاهده کنند. زیرا هنگامی که صفحات سایت شما را فهرست بندی می کنند، اغلب از طریق پیوندهای داخلی درون مقاله از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شوند. بنابراین، اهمیت مقاله در سایت در بهتر و سریع تر دیده شدن صفحات وب سایت شما کمک می کنند.

3. اهمیت کلمات کلیدی در مقاله (کلیدواژه ها)

یک مقاله خوب همیشه باید استراتژی کلمات کلیدی شما را منعکس کند. کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که می خواهید در جستجوی آنلاین یافت شوند و محصولات یا خدمات شما را به بهترین وجه توصیف می کنند. این شرایط باید مختص هر صفحه در وب سایت شما باشد. اهمیت مقاله در برجسته کردن این کلمات کلیدی به صورت طبیعی و مرتبط است و به موتورهای جستجو کمک می کند تا بین وب سایت شما و کلمات کلیدی مقاله تان ارتباط برقرار کند.

4. اهمیت مقاله در ایجاد فراخوان به مخاطب

همچنین می توانید از اهمیت مقاله در سایت برای ارائه فراخوان به مخاطبان خود استفاده کنید. فراخوان، دعوت از کاربران برای تکمیل یک اقدام است. چند نمونه از فراخوان ها عبارتند از: با تماس با ما ، درخواست نقل قول کنید، به سبد خرید خود اضافه کنید، نظر بدهید و PDF را بارگیری کنید یا هر کاری که می خواهید کاربران در وب سایت شما انجام دهند. این کار به افزایش مشتری و درآمد وب سایت شما کمک می کند.

در صنعت دیجیتال مارکتینگ، اغلب می گوییم که محتوا پادشاه است. محتوا نه تنها می تواند رتبه موتورهای جستجوی شما یا همان سئو را بهبود بخشد، بازدیدکنندگان با کیفیتی را به وب سایت شما بیاورد و تجربه کاربر را افزایش دهد، بلکه می تواند به تبدیل کاربران به مشتری یا طرفدار نیز کمک کند.

5. اهمیت مقاله در بازاریابی محتوا

احتمالاً شما واژه بازاریابی محتوا را شنیده اید، اما مطمئن نیستید که معنی آن چیست. بازاریابی محتوا شامل ایجاد و انتشار محتوا به منظور جلب مشتری است. این اطلاعات را می توان در قالب های مختلف، از جمله پست های وبلاگ، مقالات، اخبار، ویدئوها، راهنمای نحوه استفاده و غیره ارائه کرد. بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی وب سایت و تجارت شما است. انتشار اطلاعات مرتبط، ارزشمند و به روز در وب سایت شما، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) را افزایش می دهد، اهمیت مقاله در سایت به شما در مقام یک متخصص کمک می کند و به شما امکان می دهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

ویژگی های مقاله و اهمیت مقاله برای وب سایت

جذب کاربرانی که به سایت شما وارد می شوند با محتوای خوب، می تواند واقعاً چالش برانگیز باشد. اکثر بازدیدکنندگان فقط چند ثانیه را در یک صفحه وب صرف می کنند تا تصمیم بگیرند. نوشتن مقاله خوب کلید غلبه بر این شانس ها است. محتوای خوبی که برای وب بهینه شده است، در بالای نتایج جستجو قرار می گیرد و توجه خوانندگان را به خود جلب می کند. این چند اصل را رعایت کنید تا مطمئن شوید محتوای وب سایت شما مورد توجه قرار می گیرد.

1.نگارش مقاله درسایت باشناخت مخاطب

بسیاری از نویسندگان قلم را روی کاغذ یا انگشت را روی صفحه کلید می گذارند، قبل از این که به این فکر کنند که چه کسی مخاطب آن ها است. به عنوان مثال، اگر در حال طراحی وب سایت مربیگری آنلاین هستید، مخاطب اصلی شما ممکن است مشتریان فعلی باشند. با این حال، مخاطبان ثانویه و بعدی شما بسیار گسترده تر هستند و می توانند شامل سایر متخصصان، خبرنگاران یا هر کسی باشد که در آینده به خدمات شما احتیاج دارد. شما باید مطمئن شوید که محتوای شما برای همه این مخاطبان مفید، قابل دسترسی و جالب است.

مخاطبان، مقاله درسایت را از راه های مختلفی پیدا می کنند؛ رسانه های اجتماعی، پیوندهای وب سایت های دیگر، ایمیل و موتورهای جستجو. متن مقاله در سایت می تواند بسیار خوب و آموزنده باشد، اما اگر برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد، احتمالاً افراد کمی آن را پیدا خواهند کرد. دوباره به مخاطبان خود فکر کنید: آن ها چه عبارت هایی را در گوگل تایپ و جستجو می کنند؟

2. اهمیت مقاله در پیروی از مدل “هرم معکوس”

بازدید کنندگان وب سایت، در عرض چند ثانیه تصمیم می گیرند که آیا سایت شما اطلاعات مورد نیاز آن ها را دارد یا خیر. محتوای خود را مانند هرم یا مخروط وارونه شکل دهید؛ مهم ترین پیام ها در بالای صفحه قرار دهید، سپس، به تدریج به اطلاعات توضیحی و خاص تر بپردازید.

به عنوان مثال، می خواهید در مورد یک کنفرانس یک صفحه وب ایجاد کنید. مرتبط ترین جزئیات (شرح موضوع، تاریخ و مکان)، در بالای صفحه قرار می گیرد. پشتیبانی از جزئیات مانند سخنرانان و موضوعات سخنرانی آن ها، در ادامه خواهد بود. اطلاعات کم اهمیت تر مانند سازمان دهندگان کنفرانس، تاریخ مجموعه کنفرانس ها یا فهرستی از منابع مرتبط، در انتهای صفحه ظاهر می شوند.

3. نگارش جملات مقاله در سایت

امروزه با توجه به زمان کوتاه دقت خوانندگان، برای نوشتن مقاله در سایت به جملات کوتاه 35 کلمه ای یا کمتر نیاز است. بنابراین، بر استفاده از اسامی و افعال تمرکز کنید و از قیدها، صفت ها و کلمات مترادف، کمتر استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه نوشته های خود را بررسی کنید، استفاده از یک ابزار خوانایی آنلاین مفید است. سپس خوانایی متن شما توسط یک عدد نمره گذاری می شود. برای مثال Microsoft Word متن شما را اسکن کرده و خوانایی آن را مشخص می کند.

4. توضیحات کامل در یک مقاله

متن خود را به کلیات و اظهارات سطح بالا محدود نکنید. مثال های واقعی به خوانندگان کمک می کند تا پیام های شما را بهتر درک کرده و تجسم کنند. به عنوان یک امتیاز اضافی، اطلاعات بیش تر و محصولات توصیفی به سئو وب سایت شما کمک می کند و اطلاعات لازم را برای خرید، در اختیار مشتریان قرار می دهد.

5.استفاده نکردن از جملات تخصصی

وب سایت مخصوص همه افراد است، نه فقط متخصصان. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مقاله در سایت شما برای افراد غیر متخصص نیز قابل درک است. اصطلاحات پیچیده را توضیح دهید و پیوندهایی را به مقالات دیگر ارائه دهید که در آن خوانندگان می توانند اطلاعات بیش تر در مورد یک موضوع خاص را دریافت کنند.

نوشتن مقاله برای عموم 

اگر در یک صنعت فنی کار می کنید، اما می خواهید وب سایت شما مشتریان غیر متخصص راهم جذب کند، به یاد داشته باشید که شما باید برای مخاطبان خود بنویسید و نه برای همکاران خود. استفاده از زبان ساده به شما کمک می کند تا دقیقاً همان چیزی را که می خواهید به مشتریان خود منتقل کنید.

اهمیت مقاله در سایت

6. اهمیت مقاله در نوشتن متن قابل مرور

علاوه بر قرار دادن مهم ترین اطلاعات در بالا، مطمئن شوید که متن به راحتی قابل مرور است. اکثر خوانندگان وب، صفحه را اسکن می کنند تا اطلاعات خاصی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. اگر آن ها به راحتی آن را پیدا نکنند، ادامه نمی دهند.

به جای پاراگراف های سنگین از متن، از لیست های موردی استفاده کنید و محتوا را در برگه های دارای برچسب سازماندهی کنید.

همیشه “فضای خالی” ایجاد کنید؛ این فضای خالی است که پاراگراف ها، تصاویر و سایر عناصر را در صفحه وب سایت شما از هم جدا کرده است. اگرچه به نظر می رسد که این فقط فضایی تلف شده است، اما در واقع بهترین دوست طراح وب سایت است که خوانایی متن را بیشتر و لذت بخشتر می کند. در ادامه تصویری از نحوه استفاده سرفصل ها جهت جداسازی صفحه و سهولت خواندن آورده شده است.

7. مقاله خوب شامل تصاویر می باشد

تحقیقات نشان می دهد بیشتر مغز انسان بصری است و مردم اطلاعات بصری را چندین برابر سریع تر از متن پردازش می کنند. استفاده از یک نمودار نیز می تواند در توضیح یک موضوع پیچیده بهتر از متن به تنهایی عمل کند. تصاویر نیز به تجزیه متن کمک و خواندن آن را آسان تر می کنند. توصیه می کنیم حداقل یک تصویر برای مقاله در سایت خود داشته باشید.

8. اهمیت مقاله در محتوای لایه ای وب سایت (پیوندهای داخلی)

نکته جالب در مورد یک وب سایت این است که هدایت خوانندگان از یک صفحه به صفحه دیگر آسان است. با پیوند دادن برخی کلمات یا عبارات به سایر منابع مرتبط، به ویژه منابع موجود در وب سایت خود، به خوانندگان کمک کنید تا مطالب عالی تری بیابند. این به افراد کمک می کند تا با محتوای شما درگیر شوند و در سایت شما بمانند. ایجاد این پیوندهای داخلی در سایت خود، به سئو شما کمک می کند و اهمیت مقاله را بیشتر می کند. اما به خاطر داشته باشید که پیوندها همیشه باید مرتبط و مفید باشند.

9. مقاله خوب خوانندگان را خواهان اطلاعات بیشتری می کند

وب سایت های خوب هر صفحه را با یک فراخوان قوی برای اقدام، به پایان می رسانند. برای مثال آیا شخصی در سایت وجود دارد که خواننده برای کسب اطلاعات بیشتر با او تماس بگیرد؟ ویدئوی جالبی که باید تماشا کنند؟ یک مقاله در سایت مرتبط که می توانند بخوانند یا گزارشی که می توانند بارگیری کنند؟ این استراتژی به هدایت خوانندگان به سایر مناطق وب سایت شما کمک می کند و آن ها را تشویق می کند تا مطالب شما را برای دوستان و خانواده خود تبلیغ کنند.

این فراخوان ها را مختصر نگه دارید و آن ها را با افعالی مانند “بارگیری کنید”، “اشتراک گذاری”، “پیوستن”، “ثبت نام کنید”، “بیش تر بیاموزید” یا “تماشا کنید” ثبت سفارش کنیدشروع کنید. 

سخن آخر

به طور کلی نوشتن کار سختی است، نوشتن محتوا برای مقالات وب سایت، حتی بیشتر. اما به خاطر داشته باشید، نیازی به نوشتن متن های کامل برای اولین بار نیست! با استفاده از این نکات گفته شده، اکنون شما اهمیت مقاله را درک کرده اید. 

2 دیدگاه در “اهمیت مقاله در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *