سئو, مقاله ها

اهمیت کلمات کلیدی در سئو وبسایت

اهمیت کلمات کلیدی در سئو

اگر هدف شما ایجاد یا طراحی مجدد وب سایت می باشد، باید در مورد اهمیت کلمات کلیدی دقت کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب مهم ترین مرحله در استراتژی بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سایت شما هستند. بهینه‌سازی محتوا با کلمه کلیدی مناسب، به وب‌ سایت شما کمک می‌کند تا رتبه بالاتر، سریع‌ تر و ترافیک موتورهای جستجوی بیشتری داشته باشد. در واقع، استفاده از کلمات کلیدی مناسب می تواند استراتژی سئوی شما را بهبود یا شکست دهد. بدون درک کامل از کلیدواژه و قابلیت‌های آن، شما هرگز به اهمیتی که این کلمات کوچک در دنیای بزرگ سئو دارند، پی نخواهید برد.

در ادامه این مطلب با “سایت سازه” همراه باشید.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی سئو از کلمات واحد تا عبارات پیچیده متغیر است و برای اطلاع از محتوای وب سایت، برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک استفاده می شود. به نوعی، مخاطبانتان هنگام جستجوی چیزی مرتبط با برند شما از آن ها استفاده می کنند. کلمه کلیدی هنگامی که به طور موثر تحقیق و بهینه سازی می شود، به عنوان مجرایی برای ارتباط مخاطبان هدف شما با وب سایت شما عمل می کند.

صاحبان وب سایت یا بازاریابان، کلمه کلیدی را انتخاب می کنند و از آن ها برای هدایت تولید محتوا و بهینه سازی صفحات وب خود به عنوان بخشی از استراتژی سئو خود استفاده می کنند. هنگامی که تولید و بهینه سازی محتوای خود را با کلمات، موضوعات، محصولات و خدماتی که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند هماهنگ می کنید، شانس بیش تری برای نمایش در نتایج جستجو خواهید داشت.

یکی از دلایلی که توجه به اهمیت کلمات کلیدی مهم است ، این است که به موتور های جستجو کمک می کند صفحه وب  در مورد چیست. این می تواند شانس پیدا کردن یک صفحه وب مرتبط با یک جستجوی خاص را توسط موتور جستجو افزایش دهد.

چرا استفاده و توجه به اهمیت کلمات کلیدی بسیار مهم است؟

تنها برای دریافت رتبه بهتر در موتورهای جستجو. کلمات کلیدی ، کلمات یا عباراتی هستند که کاربر اینترنت برای یافتن یک محصول یا اطلاعات در موتور جستجو تایپ می کند. همچنین، ابزاری هستند که به شما کمک می کنند تا ترافیک قابل توجهی در وب سایت خود داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر یک کاربر اینترنتی در گوگل، «آژانس دیجیتال» را تایپ کند، «آژانس دیجیتال» به عنوان کلمه کلیدی در نظر گرفته می شود. اگر شما محتوای صفحه خود را با این کلمه بهینه کرده باشید، این شانس را خواهید داشت که با وب سایت خود، برای کاربر قابل مشاهده شوید.

جایگاه و اهمیت کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی ترافیک را به URL های خاصی هدایت می کنند.

از نظر سئو ، کلمات کلیدی کلماتی هستند که کسب و کارها به طور خاص “هدف” قرار می دهند. به همین دلیل است که ممکن است اصطلاح “کلمات کلیدی هدف” را نیز شنیده باشید. رتبه بندی کلمه های کلیدی که در جستجوی گوگل مرتب شده اند، تعیین می کند که کدام کلمات و عبارات بیشتر جستجو می شوند. اکنون، زمان بهینه سازی محتوای شما فرا می رسد.

الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند. آن ها اکنون می توانند کلید واژه ها را به صورت خودکار تشخیص داده و صفحات را به طور خودکار بر اساس بهینه سازی خود رتبه بندی کنند. هرچه تعداد کلمات کلیدی بیش تری را در محتوای مقاله و وبلاگ خود قرار دهید، احتمال اینکه افراد سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند بیش تر می شود.

  • کلیدواژه ها پل ارتباطی بین سئو و مصرف کنندگان است که به اتصال مستقیم جستجوگران به سایت شما کمک می کند

تهیه یک لیست کامل از کلمات کلیدی باید اولین و مهم ترین مرحله در ابتکار عمل سئو شما باشد. اگرچه اغلب اوقات خسته کننده است، اما ارزش زمان و تلاش را دارد تا اطمینان حاصل شود که کلیدواژه های شما تا حد ممکن مرتبط هستند. یک استراتژی برای استفاده از کلمات کلیدی این است که، کلیدواژه های برتر را در صفحاتی از سایت خود که بیش ترین بازدید را دارند، قرار دهید. این می تواند در هر جایی از عنوان، برچسب یا محتوای مقاله باشد.

  • کلیدواژه ها به شما صاحبان وب سایت در موارد زیر کمک می کند:

  1. به زبان بازار هدف صحبت کنید
  2. تولید محتوای مفید برای مخاطبان هدف ایجاد کنید
  3. جهت مطابقت یک جستجو با صفحه وب سایت خود، با گوگل ارتباط برقرار کنید
  4. کمک به گوگل در درک محتوای صفحه وب خود، رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشید
  5. با هدایت ترافیک واجد شرایط بیشتر به صفحات وب، زمان حضور در سایت را افزایش دهید
  6. کمک به مصرف کنندگان که شما را به جای رقبایتان پیدا کنند، تبدیل ها را افزایش می دهید

برای توضیح بیشتر، تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بفهمید بازار هدف شما چگونه محصولات یا خدمات شما را توصیف می کند. همچنین، به شما نشان می دهد که چگونه مردم هنگام استفاده از موتور جستجو اطلاعات بیش تری در مورد موضوعات شما می خواهند. با دقت به این کلمات و عبارات، می توانید ایده هایی برای محتوای جدید داشته باشید. همچنین می‌توانید صفحات وب خود را برای مطابقت با هدف جستجوگر بهینه کنید و به سؤالات جستجوگر پاسخ دهید. این بهینه سازی  می تواند شانس شما را برای نمایش در صفحه 1 نتایج جستجو افزایش دهد. در واقع، داده‌ های سال 2020 نشان می‌دهد که بیشتر تگ‌های عنوان در صفحه اول گوگل حاوی کلمات کلیدی هستند.

کارهایی که نباید در مورد کلمات کلیدی انجام داد

هنگامی که در حال ایجاد محتوا برای وب سایت هستید، این کارها را انجام ندهید:

  • از کلیدواژه ها برای فریب یا گمراه کردن استفاده نکنید.

دیگری تلاش برای استفاده از کلیدواژه هایی است که برای صفحه وبسایت شما خارج از موضوع هستند. گوگل به سوء استفاده از آن ها، به خوبی پاسخ نمی دهد. برای دریافت پاداش در نتایج جستجو، سئوی سایت شما باید در چارچوب دستورالعمل های وبمستر گوگل باقی بماند

  • کلمه های کلیدی را که دقیقاً محتوای صفحه شما را توصیف نمی کنند، هدف قرار ندهید

  • از کلید واژه ها به طرز نامناسب در محتوای خود استفاده نکنید.

آن ها باید به صورت طبیعی و ظریف در متن اصلی و اطلاعات گنجانده شوند.

چگونه کلیدواژه ها را انتخاب کنیم؟

استفاده از کلمات کلیدی باید به دقت انجام شود. برای انتخاب آن ها شما باید عناصر زیادی را در نظر بگیرید، از جمله:

  • تعداد تحقیقات ماهانه:

میانگین جستجوهای ماهانه در یک موتور جستجو است. این یک ایده تقریبی از ترافیکی است که این کلمه کلیدی می تواند در وب سایت شما ایجاد کند

  • رقابت در انتخاب کلمات 

تعداد وب سایت هایی است که می خواهند با این کلمه کلیدی، در نتایج جستجو، رتبه بندی بگیرند. هرچه رقابت بیشتر باشد، احتمال اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید کمتر می شود.

  • کیفیت کلیدواژه ها:

بدیهی است که کلمات کلیدی انتخابی باید با فعالیت و محتوای وب سایت شما مطابقت داشته باشد و از کلمات کلیدی نامرتبط با وبسایت و فعالیت خود اجتناب کنید.

چگونه با کلمات خود کار کنیم؟

مهم ترین نکته ساده است؛ یک کلمه کلیدی = یک صفحه. محتوای شما باید به طور ایده آل با یک کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد. شما یک کلمه کلیدی را برای بهینه سازی و رتبه بندی آن انتخاب می کنید، اما احتمالاً در جستجوهای مشابه دیگر نیز حضور خواهید داشت. بنابراین، اگر «چگونه لپ‌تاپم را تمیز کنم» را انتخاب می کنید، احتمالاً در «لپ‌تاپ تمیز» یا «لپ‌تاپ تمیز کردن» نیز رتبه خواهید داشت.

در محتوا نویسی به این نکات توجه کنید

  1. کلمه کلیدی خود را به طور مرتب در جای مناسب و به تعداد مناسب در محتوای خود قرار دهید، اما نه بیش از حد؛
  2. در صورت امکان آن را در اولین پاراگراف متن خود استفاده کنید؛
  3. در صورت امکان، کلمه کلیدی خود را در برچسب عنوان، برچسب توضیحات و زیرنویس خود قرار دهید؛
  4. مراقب باشید از کلمه کلیدی خود زیاد استفاده نکنید وگرنه روبات های موتور جستجو ممکن است شما را جریمه کنند. به یاد داشته باشید که برای یک رتبه بندی خوب، محتوای شما باید حداقل 300 کلمه داشته باشد.
  5. برای کار روی استراتژی سئو خود وقت بگذارید. با کلمات کلیدی قابل دسترس شروع کنید. وقتی رتبه شما بهتر شد، می توانید به دنبال کلمات کلیدی رقابتی تری باشید.
  6. بنابراین، با آگاهی بر اهمیت کلمات کلیدی در سئو، هنگام مقاله نویسی و تولید محتوا به استفاده درست و موثر از کلمات کلیدی توجه و به توسعه تجارت آنلاین خود کمک شایانی کنید.

    سالهاست که تیم سایت سازه با ارائه خدماتی از نظیر طراحی سایت، تولید محتوا، سئو و پشتیبانی و… توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب نماید؛ شما هم می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش خود اینجا کلیک کنید.

3 دیدگاه در “اهمیت کلمات کلیدی در سئو وبسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *