علمی-آموزشی, مقاله ها

چک لیست تولید محتوای اینستاگرام

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که مهم‌ترین بخش یک کسب وکار اینترنتی چه ‌ می‌باشد؟ محتوا اساسی‌ترین بخش فعالیت در فضای مجازی است، در نتیجه ضروری است که  اصول تولید چک لیست محتوای اینستاگرام را بدانید.

حتی بهترین حافظه‌ها هم از ضعیف‌ ترین قلم‌ها ضعیف‌ترند! همین جمله کوچک و پرمعنی اهمیت داشتن چک لیست محتوای اینستاگرام را ثابت می‌کند.

برای تولید یک چک لیست محتوای اینستاگرام باید به چند نکته که در ادامه سایت سازه برای شما توضیح می دهد دقت کرد 

1-ایده یابی کنید

در تولید چک لیست محتوای سایت، باید به دنبال مطالبی باشید که مخاطب برای رسیدن به آن متن در گوگل جمله ‌هایی را جستجو می‌کند. به همین علت است که ما از کلمات کلیدی کمک می‌گیریم.

اما در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان خیلی کم به جستجو می‌پردازند، بنابراین ما خودمان باید به دنبال راهکار‌هایی باشیم که برای مخاطب جذاب باشد، این راهکار‌ها را می‌توانید از طریق بررسی پست‌های رقبا، سوال از مخاطب، بررسی منابع خارجی و..بدست آورد.

نکته : قبل از تولید چک لیست محتوای اینستاگرام حتما به این موضوع دقت کافی داشته باشید که پیجتان از نظر طراحی ، وضعیت مناسب و خوبی داشته باشد.

2-تقویم چک لیست محتوای اینستاگرام بسازید

حالا باید یک فایل داشته باشید ودرآن چند راهکار تولید چک لیست محتوا اینستاگرام قرار دهید و در قدم دوم باید یک تقویم محتوایی بسازید

 این تقویم را می‌توانید به کمک ابزار مختلفی از قبیل اکسل یا حتی ابزار‌های دیگری درست کنید.

قبل از اضافه کردن چک لیست محتوای اینستاگرام به تقویم از خودمان این سوال را بپرسیم که آیا این چک لیست محتوای اینستاگرام واقعا برای من جذاب است؟ 

دیگر نوبت آن رسیده که شروع به درست کردن پست‌های جذاب کنید، اما چگونه و به چه طریقی می‌تونید یک پست مخاطب پسندانه درست کنید. 

3-کاور جذاب 

کاور در حقیقت یک تصویری است که روی پست‌های شما قرار دارد وبه مخاطب مقابل نمایش داده می‌شود کاور به شدت روی مخاطب شما تاثیر دارد، پس در ساخت تصاویر بر روی چک لیست محتوای اینستاگرام خود از تصاویر جذاب استفاده کنید.

4-عنوان جذاب

منظور از عنوان جذاب در واقع همان متنی است که روی کاور چک لیست محتوای اینستاگرام شما قرار می‌گیرد این عنوان به شدت باید جذاب باشد، همینطور در حین نوشتن آن روی کاور از فونت خوانا استفاده کنید.

5-محتوای جذاب 

شک نکنید که حتی اگر کاور جذاب برای پست‌تان انتخاب کرده باشید اما در نهایت محتوا با کیفیت نداشته باشید بعد از مدت زمانی مخاطب شما ددلسر خواهد شد. پس حتما محتوای جذابی داشته باشید.

6-کپشن ترغیب کننده یکی از مهم ترین عوامل تو تولید محتوای اینستاگرام

کپشن همان متن قابل توجهی است که در قسمت پایین پست شما نوشته می‌شود.

این متن می‌تواند یک توضیح کلی و جامع در مورد پست شما یا حتی یک توضیح اضافه باشد.

نکته قابل توجه این هست که کپشنتان می‌تواند مخاطب شما را به یک کار مهم ترغیب کند. مثلا لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری پست و…

این روز‌ها تولید چک لیست محتوای اینستاگرام کار دشواری نیست فقط کافیست اصول آن را بلد باشید در این مقاله بعضی از اصول‌های یک محتوای خوب را در اختیار شما گذاشتیم تا بتوانید با تولید محتوای جذاب کاربران بیشتری را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.