سئو, مقاله ها

آنالیز کلمات کلیدی

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی در روند مراحل بهینه سازی برای موتورهای جستجو از قبیل گوگل، از جمله موارد مهمی است که عدم اهمیت و توجه به کلمه کلیدی، میتواند آسیب های جبران ناپذیری را  متوجه نتیجه های عملکرد جستجو و سئوسایت سازد.

شاید شما دارای یک وب سایت قدرتمند در گوگل باشید اما اگر در فرایند آنالیز وشناسایی کلمات کلیدی غفلت کنید به تدریج مخاطبان خود را از دست خواهید داد

هنگامی که کاربران عبارتی را در گوگل جستجو میکنند ؛ در نتایج جستجو به فهرستی از وب سایت های مربوطه با آن عبارت و کلمه کلیدی برخورد میکنند که اولین وب سایتی که به چشم میخورد و دارای رتبه اول است ، مرتبط ترین محتوای سئو شده با کلمه کلیدی جستجو شده برای کاربران را دارد.

بنابراین ، آنالیز کلمات کلیدی در گوگل ، عمل تخصصی است و باید بدین منظور، بر مباحثی مانند مدل برخورد کاربران و رفتار آنها و نمونه های متنوع کسب و کار و تجارت الکترونیک تسلط کامل داشته باشید.

آنالیز کلمات کلیدی

جهت آشنایی با فرایند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ، در اولین مرحله باید تعریف و هدف آن را بدانید. آنالیز کلمات کلیدی گوگل، (SWOT)یعنی بررسی نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها،برای بهینه سازی موتورهای جستجو است

 هدف نهایی از آنالیز کلمات کلیدی، یافتن واژگان پرکاربرد و با اهمیت در زمینه تخصصی عملکرد وب سایت است که بر پایه این کلمات کلیدی ، محتواها در هرزمینه ای تولید می شوند.

به کمک تجزیه و تحلیل کلیدواژه ها، می توان به منظور دستیابی به حجم، رقابت و نتایج مورد انتظار کلمات کلیدی، برای موتورهای جستجو و همچنین تبلیغات استفاده کرد.

در مراحل آنالیز کلمه کلیدی، اولین مرحله و در واقع میتوان گفت مهم ترین مرحله برای آغاز هرگونه فعالیت سئو است ، چراکه بدین صورت میتوانید روی کاربر متمرکز شوید و درنهایت آنها را به صفحه ی خود هدایت کنید.

ابزارهای آنالیز کلید واژه ها

برای بهینه کردن وب سایت و ایجاد سایتی قوی ،  مهم ترین کار انتخاب کلید واژه ها است .

 قبل از توضیح مراحل انجام آنالیز کلمات کلیدی، ابزارهای آنلاینی که در انتخاب این کلید واژگان بسیار مفید خواهند بود و باعث تشخیص میزان جستجوی هر واژه می شوند؛ را به شما معرفی کرده که با تحلیل آنها میتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

 از ابزار های عالی برای آنالیز کلمات کلیدی و بهینه سازی سایت، میتوان به وب سایت های رایگان)     Google Adwords /  Good Keywords/ Google Webmaster Tools  / گوگل آنالیتیکس Wordtracker / / SEO Book )  اشاره کرد.

 برای نمونه، کار با گوگل آنالیتیکس که وضعیت کلی سایت، تعداد بازدیدکنندگان و عملکرد سایت را نشان میدهد به شما آموزش می دهیم

 ابتدا وارد اکانت  Google Analytics خود شوید. روی تب ” Traffic Sources” در سمت چپ و سپس بر روی برگه “کلمات کلیدی” در زیر “منابع ترافیک” کلیک کنید.

 محدوده تاریخ را در گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید که طول آن حداقل 3-4 ماه است .اگر روی برگه “Goal set” در قسمت اصلی بدنه کلیک کنید، در اینجا همه اهدافی را که تنظیم کرده اید، را خواهید دید.

برای اینکه درصد تبدیل هدف از بیشترین به کمترین نشان داده شود ،ستون هدف را مرتب کنید.  در پایین صفحه، برای نمایش 50 تا 100 ردیف را انتخاب کنید.
هر کلمه کلیدی نمایش داده شده در ستون سمت چپ که دارای نرخ تبدیل مرتبط با آن کلمه کلیدی است که باید سایت خود را برای آن بهینه کنید. می توانید تعداد بازدیدها را از آن کلمه کلیدی در ستون “بازدیدها” ببینید.

 توجه: باید حداقل یک هدف در Google Analytics تنظیم کنید تا بتوانید از این ابزار برای جمع آوری دیتای مورد نظر استفاده کنید.

فرایند آنالیز کلمات کلیدی

در مرحله اول و قبل از تولید محتوا ، با کمک ابزارهایی مانند گوگل ترندز” Google trends “کلمات مربوطه ای که بیشترین حجم جستجو را داشته اند شناسایی  کرده و کلیدواژه را بر اساس آنها تنظیم می کنیم. 
 بعد از تولید محتوا، با کمک ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس” Google Analytics” به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی پرداخته و ترافیک ایجاد شده برای هر کلمه کلیدی را بررسی و واژگان کلیدی را ویرایش میکنیم.
بعد ازگذشت چند وقت از اصلاح کلمه کلیدی توسط ابزارهایی مثل گوگل وبمستر” Google webmaster”دوباره نرخ کلیک هر صفحه را بررسی کرده تا اگر نیازدارد باری دیگر عبارات و کلمات کلیدی یا محتوا را ویرایش کنیم. 

سعی کنید تغییرات را به صورت هفتگی دنبال کنید، زیرا محتوای جدید، همواره، در حال تولید است. به همین دلیل، باید همواره رتبه کلمات کلیدی‌تان را زیر نظر داشته باشید.

نکته ای که باید حواستان به آن باشد این است که یکی از نمونه های کلاه سیاه آنالیز کلمات کلیدی فقط با هدف دستیابی به کلید واژه ها پرکاربرد در هر موضوعی است که هیچ ارتباطی با عنوان فعالیت ما ندارد که سپس برمبنای آن واژگان کلیدی، نوشتن محتوای صفحه ها را آغاز میکنیم به طور جدی گوگل از این نمونه  تجزیه و تحلیل کلیدواژگان ،اجتناب کرده و آن را نهی میکند.

  • مهم ترین مزیت های آنالیزکلمات کلیدی

تجزیه و تحلیل کلید واژه ها، به افراد دارای تخصص و طراح دراین زمینه ، از طریق شناسایی عملکرد و تعیین حجم کلمات کلیدی ،متوجه رقابت های کلید واژه ها و یافتن ترادف های مناسب  و عدم استفاده از کلمات کلیدی منفی ، به متخصصان کمک میکند و آنها میتوانند هزینه هر کلیک (:CPC هزینه به ازای هر کلیک، هر بار کاربر، پس از جستجوی یک کلمه کلیدی، روی کلمه کلیک کند، باید مبلغی را بپردازد ( را محاسبه کنند.

آنالیز کلمه کلیدی می تواند در مورد رفتار کاربران و اینکه آنها کدام کلمات کلیدی را از کدام روش ها مورد استفاده قرار می دهند اطلاعاتی را نشان دهد و تلاش های زیاد متخصصان را  گسترش دهد

جستجوهای جدیدی که با کلید واژه های مخصوصی انجام می شود را پیدا کرده و مشتریان متناظر با آنها را دریابد و بدین ترتیب بازارهای جدید تجارت الکترونیک کشف می شوند .

مزیت دیگرآنالیزکلیدواژگان  باعث میشود که بودجه لازم برای کلید واژه های موفق، به صورت بهینه تقسیم شده و از اتلاف وقت و سرمایه بر روی کلمات  بی بازده ، جلوگیری شده و بدین صورت وبسایت مورد نظر بهینه سازی میشود

کلمات کلیدی همه‌ صفحه‌های وب سایت شما را تعریف می‌کنند، به همین دلیل، می‌توانید از آن‌ها برای سازمان‌دهی محتوا و همچنین، طراحی یک استراتژی استفاده کنید.

تا به این‌جا، با کلمات کلیدی و اهمیتش آشنا شدید و نکاتی را نیز در مورد نحوه استفاده از کلیدواژه یاد گرفتید. اگر هدف کاربر و ماهیت موتور جستجو را نشناسید، تولید یا بهینه‌سازی محتوا هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

استفاده از کلمه کلیدی نادرست باعث می‌شود نتوانید کاربر مورد نظرتان را بیابید، چرا که محتوایتان ابزاری برای معرفی شما به کاربر بالقوه ندارد.

اما استفاده از واژگان کلیدی مناسب، می‌تواند مثلا( کسب و کارتان) را به سوی پیشرفت ببرد .

کلمات کلیدی شما باید همان چیزی باشند که کاربرتان در جستجوی آن است. با کلمات کلیدی نامناسب، به مخاطب موردنظرتان درست پیدا نخواهید کرد. دلیل اهمیت کلید واژه ها در همین موضوع نهفته است.

*شما عزیزان می توانید جهت مطالعه مطالبو مقالات ما را در “سایت سازه” دنبال نمایید*

برای مشاهده ی نمونه کارهای سایت سازه “اینجا” را کلیک نمایید و یا برای اطلاعات بیشتر “خدمات ما” را مشاهده کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما “تماس بگیرید” یا با پر کردن “فرم ثبت سفارش” کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.