سئو, علمی-آموزشی, مقاله ها

سئو داخلی چیست؟

سئو بر گرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلماتی معادل SEO یا بهینهٔ موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنا می باشند.

اما تعریف اصلی سئو: سئو را میتوان مجموعه ای از روش ها برای تغییر استراتژیک وب سایت ها دانست . این فرایند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جست و جو، میپردازد.

سئو فرایند ساده ای نیست که به راحتی پیاده سازی شود؛ زیرا نیازمند علم زیاد ، دانش پیش زمینه ای و صبر است. موتور های جست و جو با تغییر  مداوم الگوریتم های رتبه بندی خود غیر قابل پیش بینی هستند؛ بنابر این وظیفهٔ مهندسان سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است. سئو سایت به سه بخش سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم میشود.که ما در این بخش به شناخت سئو داخلی میپردازیم.

سئو داخلی چیست ؟

سئو داخلی فرایندی است متشکل از بهینه سازی صفحات به صورت مجزا از تولید محتوا برای کسب رتبه بهتر در جستجو و افزایش ترافیک سایت است. سئو داخلی شامل تاکتیک هایی است که به رتبه بندی یک صفحه با استفاده از کلمات کلیدی هدف کمک میکند. در حالی که سئو داخلی مربوط به بهینه سازی یک صفحه از محتوا است اما توسط انواع جست و جوگر ها نیز پشتیبانی میشود. سئو داخلی به تنهایی ممکن است برای به دست آوردن رتبه بندی بهتر کافی نباشد. سئو داخلی یا اصطلاحاً on page SEO

یکی از اصلی ترین و مهمترین مراحل سئو سایت است و تأثیر زیادی در جلب رضایت گوگل و سایر موتور های جستجو دارد؛ منظور از سئو داخلی یا ان پیج سئو، بهینه سازی صفحات وب برای بهبود رتبه وب سایت در موتور های جست و جو و جذب ترافیک ارگانیک است. در واقع هدف از سئو داخلی آن است که خیلی راحت تر رتبه صفحات خود را در موتور های جست و جو بهبود بخشیم. وقتی جایگاه سایت ما در گوگل و موتور های جست و جو بهتر شود؛ علاوه بر افزایش ترافیک ارگانیک، نرخ تبدیل سایتمان نیز رشد زیادی خواهد کرد.

مزایا و اهمیت سئو داخلی برای کسب و کار اینترنتی چیست؟ 

سئوی داخلی یا ان پیج سئو مزایا و منافع مختلفی برای وب سایت ها و کسب و کار های اینترنتی دارد و به دلیل داشتن همین مزایا میتواند جایگاه خوبی را برای شما رقم بزند.

از مهمترین مزایای  seo on page میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

بهبود رتبه صفحات سایت در بین نتایج جستجو:

یکی از مهمترین مزایا و اهمیت سئو داخلی این است که موجب بهبود رتبه های صفحات سایت در بین نتایج جستجو میشود، بسیاری از متخصصان سئو و محتوا بر این باور هستند که هیچ چیز مثل سئو داخلی نمیتواند روی رتبه سایت در موتور های جستجو تاثیر بگذارد (اهمیت سئو داخلی در مراحل سئو) . خزنده های گوگل هم بیش از هر چیز دیگر به این نوع از سئو اهمیت میدهند و برای آن ارزش بالایی قائل هستند. وقتی رتبه سایت در موتور های جستجو بهبود باید ، مخاطبان بیشتری جذب و وارد سایت شما میشوند. با افزایش ترافیک سایت فروش کسب و کار اینترنتی شماهم به میزان قابل توجهی افزایش میابد.

افزایش نرخ خزش سایت:

منظور از خزش ‘crawl’ برسی و ارزیابی سایت شما توسط خزنده های گوگل و سایر موتور های جستجو است. این خزنده ها در واقع یک سری ربات هستند که وارد صفحات سایت شما میشوند و انها را بررسی ، ایندکس و رتبه بندی میکنند. این خزنده ها میتوانند محتوای سایت های مختلف را با یکدیگر مقایسه و در پایان برای تعیین رتبه و جایگاه آنان تصمیم گیری کنند.

وقتی شما به سئو داخلی اهمیت می دهید و محتوای صفحات خود را سئو میکنید ، در واقع به خزنده های موتور جستجو اجازه میدهید که از چند و چوند کار شما سر در بیاورند و برای تعیین رتبه سایت شما خیلی راحت تر تصمیم بگیرند. وقتی سئو داخلی به صورت درست و اصولی انجام شود، خزنده ها خیلی راحت از حوزه کاری و چیستی شما با خبر میشوند . این خزنده ها بسیار سخت گیر هستند و از این رو شما برای رسیدن به صفحهٔ اول نتایج جستجو باید به سئوی ان پیج اهمیت زیادی دهید.

افزایش ترافیک ارگانیک:

یکی از مهمترین کارهایی که مدیران و صاحبان کسب و کار های اینترنتی باید انجام دهند این است که ورودی سایت خود را افزایش دهند. زیرا اگر کسی وارد سایت شما نشود، هیچ فروشی صورت نخواهد گرفت. از طرفی هرچه ترافیک سایت بالاتر باشد، احتمال خرید از ، شما هم بیشتر میشود. یک قاعدهٔ مهم در رابطه با کسب و کار های اینترنتی وجود دارد که میگوید : کسب و کاری که مخاطب دارد درامد نیز دارد. بنابراین برای افزایش ترافیک سایت ، مهم است که مراقب سئوی داخلی خود باشید چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است .

دادن ارزش های بلند مدت و پایدار به صفحات سایت:

بسیاری از کسب و کارها تصور میکنند که با سرمایه گذاری روی تبلیغات خیلی راحت میتوانند به اهداف خود دسترسی پیدا کنند. همانطور که میدانید تبلیغات واقعا عالی و تاثیر گذار است ولی مشکلی که دارد این است که تاثیرات ان کوتاه مدت است و نمیتوان با استفاده از تبلیغات به ارزش های بلند مدت دست پیدا کرد. برای رسیدن به ارزش های پایدار و بلند مدت باید از محتوای ناب و سئو داخلی کمک گرفت . بنابراین در صورتی که برای کسب و کار اینترنتی خود وب سایت طراحی کرده اید، هم از وب سایت و هم از تبلیغات کمک بگیرید ولی برای رسیدن به ارزش بلند مدت هیچ چاره ای به جز استفاده از سئو داخلی و یونیک ندارید.

افزایش سرعت سایت:

یکی از بخش های مهم و اساسی سئو داخلی ، سرعت سایت است. اگر قرار باشد که مخاطب برای رسیدن به محتوای سایت شما معطل شود و محتوا در سریعترین سرعت ممکن در اختیار او قرار نگیرد، قطعا سایت شما را ترک میکند و تجربهٔ بدی که در ذهن او نسبت به سایت شما شکل گرفته باعث بد بینی او به کسب و کار شما خواهد شد. اگر به اصول و قواعد سئو داخلی پایبند هستید، مطمئن باشید که سرعت سایت خود را افزایش میدهید و مخاطبان به خاطره این سرعت بالا شما را مورد تحسین قرار میدهند.

افزایش اگاهی مخاطبان از برند:

همانطور که پیش از این بیان کردیم سئو داخلی باعث میشود که رتبه سایت شما در موتور های جستجو بهبود یابد و خیلی راحت در صفحهٔ نخست نتایج جستجو جای بگیرد. وقتی وارد صفحه اول نتایج جستجو شوید ؛ مخاطبان خیلی راحت میتوانند شما را ببینند و با وب سایت و کسب و کار اینترنتی شما اشنا شوند . این جاست که میزان آگاهی مخاطبان از برند شما افزایش میابد. مطالعات نشان داده است که وقتی مخاطبان نام یک برند را شنیده باشند، احتمال خرید آنها از این برند بالا می رود. به همین دلیل است که شما به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کار اینترنتی باید بتوانید به کمک سئو سایت کسب و کار خود را وارد صفحهٔ اول نتایج جستجو کنید و از مزایای حضور در این جایگاه بهرمند شوید.

هدف سئو داخلی چیست؟

هدف سئو داخلی بهبود رتبه صفحات سایت در نتایج گوگل است . وقتی در مورد به دست اوردن رتبهٔ خوب صحبت میکنیم ، صرفا تولید و انتشار محتوا در وب سایت کافی نیست و شما باید ارزش افزوده ای را به آن نیز اضافه کنید. این بدان معنا است که اگر میخواهید بر اساس یک کلمهٔ کلیدی خاص ماننده”خدمات طراح سایت” در صفحهٔ اول گوگل دیده شوید نه تنها باید محتوای خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید بلکه باید تجربه کاربری مثبتی را نیز فراهم کنید.

 

اگر هدفتان موفقیت در بیزینس اینترنتی است سئو را جدی بگیرید!

دنیای امروز بدون شک و تردید متعلق به کسب و کارهای اینترنتی است . کسانی که میخواهند در این مدل از بیزینس ها موفق باشند باید نکات و قوانین مختلفی را رعایت کنند که یکی از این قوانین و قواعد سئو داخلی است. با رعایت کردن این قواعد زمینه را برای قرار گرفتن در صفحهٔ اول نتایج جستجوی گوگل فراهم میکنید و کسب و کار اینترنتی خود را رونق می بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.