سئو, علمی-آموزشی, مقاله ها

اهمیت سئو خارجی

در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی در حال رشد و پیشرفت هستند و تلاش می‌کنند که از رقبای خود سبقت بگیرند. یکی از راه های پیشی گرفتن از رقبا توجه به اهمیت سئو خارجی و استفاده از تاکتیک های آن است.

در این راستا یکی از مواردی که شاید شما هم شنیده باشید، سئو خارجی است که موجب اوج گرفتن و در اوج ماندن یک کسب و کار نسبت به مشاغل اینترنتی دیگر می شود یعنی اگر بتوانید بر سئو خارجی سایت خود با استراتژی خوب وقوی کار کنید، مطمئن باشید که در مدت زمان کمتری تعداد مخاطبان سایت شما افزایش می‌یابد و شاهد چندبرابر شدن رونق کار خود خواهید بود.

سئو خارجی چیست

سئو برگرفته از کلمه ی Search Engine Optimization است که به اختصار SEO نامیده می شود. سئو وب سایت، به معنای بهینه سازی و بهبود عملکرد سایت برای به دست آوردن جایگاه بهتری در موتورهای جستجو نظیر گوگل می باشد. هرچه این فرایند، اصولی تر رعایت شود، احتمال جذب بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت شما نیز بالاتر می رود. عوامل زیادی در سئو وب سایت شما دخیل هستند،مراحل اجرای سئو طبق یک استراژدی امکان پذیر و بدون استراژدی سئو وبسایت برای شما امکان پذیر نمیباشد.

در دنیای امروز، سئو یکی از استراتژی های بسیار موثر در بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است. تمامی موتورهای جستجو سعی بر این دارند تا مرتبط ترین نتایج را به کاربران نمایش دهند. هدف از رعایت کردن اصول سئو وب سایت، این است که به موتورهای جستجو در سرتاسر وب بفهمانید محتوا و متن وب سایت شما نیز می تواند بهترین نتیجه برای جستجوگر باشد.

اهمیت سئو خارجی

پیوندها و سایر سیگنال های خارج از سایت پایه و اساس الگوریتم های گوگل را تشکیل می دهند.الگوریتم و قوانین سئو گوگل دائماً در حال تغییر و به‌روزرسانی می‌باشد.اما آنچه هیچ‌گاه دچار تغییر نمی‌شود، میزان تأثیر الگوریتم ها در بهینه‌ سازی سایت است.

کسب رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو اولین اهمیت سئو خارجی

می‌توان 50 درصد از مسئولیت دیده شدن در صفحات اول گوگل را مربوط به کیفیت و اهمیت سئو خارجی دانست.  در واقع سئو باعث می‌شود که سایت از دید موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل، معتبر و ارزشمند شناخته شود. وقتی موتورهای جستجو سایتی را ارزشمند بدانند، به آن توجه می‌کنند و حاصل این توجه، قرار گرفتن سایت در بهترین نتایج جستجو خواهد بود.

 افزایش ترافیک سایت

وقتی رتبه صفحات سایت در موتورهای جستجو بالاتر برود، قطعاً کاربران بیشتری وارد سایت شده و بدین صورت ترافیک وب سایت شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. هر چه تعداد کاربران ورودی به سایت بیشتر شود، احتمال خرید کردن از سایت های فروش آنلاین ، اعتماد کردن و انجام خدمات برای مخاطبان در سایت های کسب و کار افزایش خواهد یافت.

در سئو خارجی با تبلیغ سایت در اینترنت و فضای اجتماعی، تلاش می‌کنیم تا محبوبیت، قدرت و اعتماد بیشتری به دست آوریم. در واقع  وقتی ما روی سئو داخلی سایت خود کار می‌کنیم، در واقع داریم تمرکز خود را روی جلب رضایت موتورهای جستجو می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم که کاربران زیادی را از سوی موتورهای جستجو جذب کنیم. این در حالی است که وقتی سعی می‌کنیم روی سئو خارجی کار کنیم داریم تمرکز خود را روی رسانه‌های مختلف از قبیل رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های پرطرفدار و غیره می‌گذاریم. در نتیجه می‌توانیم از فضاهای مختلفی مخاطب جذب کنیم.

 

امکان کسب درآمد از طریق افزایش اعتبار 

وقتی اعتبار سایت افزایش یابد، گوگل بیشتر و بهتر اعتماد کرده و صفحات سایت را در بین بهترین نتایج جستجوی خود قرار می‌دهد و از این طریق اعتبارسایت بالا می رود و امکان انجام تبلیغات برای کسب و کارهای اینترنتی دیگراز طریق سایت ما به دلیل اعتماد به اعتبار وب سایت ما فراهم می شود و بدین نحو باعث افزایش درآمد خواهد شد.

بازدید گوگل از وبسایت ها از طریق بک لینک

آنچه اهمیت سئو خارجی را به خوبی نماین می کند ، ایجاد لینک سازی خارجی است. تنها با معرفی لینک سایت است که می‌توان افراد را تشویق به بازدید از سایت کرد.با این وجود لینک ها تنها بخشی از سئو خارجی هستند. خود گوگل اظهار داشته که برای اندازه گیری اعتبار وکیفیت وب سایت شما از سیگنال های سئوی خارج از سایت یا همان سئو خارجی استفاده می کند.

پس اگر تصمیم به گسترش کسب‌ و کار اینترنتی و توسعه استارتاپ خود دارید، بهتر است از سئو خارجی در کنار سئو داخلی بهره ببرید.

مهم ترین عاملی موثر بر سئو خارجی

لینک سازی یکی از اصلی‌ترین عوامل در هر فرایند برای بهبود سئو خارجی است. البته باید بدانید که چگونه از لینک بیلدینگ به عنوان یک تاکتیک سئو خارجی استفاده کرد. دریافت لینک طبیعی ازسایت های با اعتبار میتواند اعتبار را بالا ببرد و به موتورهای جستجو کمک میکند که اعتماد کنند. سایت هایی که بک لینک های بیشتری از سایت های معتبر دارد در موتور جست و جو رتبه بهتری کسب خواهند کرد.سه نوع لینک اصلی وجود دارد:

لینک طبیعی : لینک هایی که بدون تلاش شما به سایتتان لینک زده میشود. مثلا یک بلاگر غذا رستوران شما را برای بهترین غذای سنتی معرفی میکند.

لینک های دستی: این لینک هایی هستند که شما با هدف تهیه میکنید. این لینک ها شامل درخواست از مشتریان برای لینک زدن به سایت است.

لینک هایی که با تجربه و تلاش ساخته میشوند مثل اضافه کردن بک لینک در دایرکتوری آنلاین، فرم ها،کامنت بلاگ ها با یک انکر تکست بهینه شده. بعضی از این روش ها جز سئو کلاه سیاه محسوب میشوند و توسط گوگل جریمه خواهند شد.

عوامل سئو خارجی غیر مرتبط با لینک

رپورتاژ آگهی در اهمیت سئو خارجی

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر با اعتبار دامنه بالا، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین تکنیک‌های لینک سازی و بهبود سئو خارجی است که اگر به‌ درستی انجام شود، همیشه جواب می‌دهد. رپورتاژ آگهی می‌تواند هدفی به جز معرفی خدمات یا محصولات داشته باشد و صرفا برای گرفتن بک لینک از سایتی با اعتبار بالاتر انجام شود.

فراموش نشود که در رپورتاژ آگهی در گیر رقابت کله کلیدی (( cannibalization )) خود نشوید ومحتوایی خوب واز تعداد بک لینک های مناسب استفاده کنید.

برندسازی وتاثیر بر اهمیت سئو خارجی

برندها و فعالیت‌هایی که برندها دارند همیشه مورد توجه گوگل بوده است. برای موفقیت در برندسازی باید روی اعتبار دامنه و پیدا کردن راه‌های مختلف برای بالا بردن دامنه کار کرد. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، افزایش جستجوی برند شما توسط کاربران است که می‌تواند شامل جستجوی اسم برند، محصولات یا حتی دامنه شما باشد. پس در سئو خارجی، همواره روی ارزیابی و بهینه‌سازی برندسازی باید تمرکز داشته باشید.

اهمیت بازاریابی محتوا

برخی تصور می‌کنند که بازاریابی محتوایی صرفا به سئو داخلی و وب‌سایت شما مربوط می‌شود. اما تمام محتوایی که در هر جایی از وب منتشر می‌کنید نیز شامل بازاریابی محتوا می‌شود. این یعنی اگر شما یک پست مهمان در سایتی دیگر بنویسید یا به کمک یک اینفوگرافیک ، یک بک لینک از سایتی معتبر بگیرید، در واقع بازاریابی محتوا انجام داده‌اید. موارد زیر برخی از مرسوم‌ ترین روش های بازاریابی محتوا هستند:

پست‌های وبلاگ- اینفوگرافی‌ها- نظرسنجی‌ها یا تحقیقات- کتاب‌های الکترونیکی-  محتوای PR

اهميت سئو خارجی

محتوای پی آر یا اصطلاحا «روابط عمومی» معمولا به اخبار یا رویدادهای مرتبط با برندها مربوط می‌شود؛ اگر بتوانید استراتژی PR خود را به بهترین شکل ممکن تدوین کنید، ممکن است از سایر منابع یا سایت‌های مرتبط نیز بک لینک بگیرید. محتوای PR به لینک سازی و بهود سئو خارجی ،افزایش آگاهی از صفحه نتایج موتور جستجو برند ،قرار دادن کسب‌وکار در مقابل مخاطب هدف شما و درنتیجه دیده شدن و افزایش اعتبار وبسایت کاری شما

تاثیر سئو محلی در اهمیت سئو خارجی

تحقیقات نشان می‌دهند که 46 درصد از جستجوهای گوگل مربوط به پیدا کردن اطلاعات کسب‌وکارهای محلی است. این یعنی اگر شما وب‌سایت خود را برای نمایش در میان کسب‌وکارهای محلی بهینه نکنید، تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. انجام چنین کاری بخشی از سئو خارجی است.

شبکه های اجتماعی و تاثیر بر سئو خارجی

حضور در شبکه های اجتماعی، سکویی برای دیده شدن بهتر شما و کسب‌وکار هستند. بسیاری از کاربرانی که می‌خواهند با یک برند ارتباط داشته باشند، قبل از هر چیز برای کسب اطلاعات بیشتر سراغ شبکه های اجتماعی می‌روند. با این تفاسیر، بسیار مهم است که حضوری پررنگ در این شبکه‌ها داشته و به آن‌ها به چشم کانالی برای معرفی و تبلیغ برند خود نگاه کنید.

فراموش نباید کرد که دراکثر شبکه های اجتماعی میتوانید یک یا چندین بک لینک گذاری انجام داد و با توجه به اعتبار دامنه این وبسایت ها لینک های بسیارخوبی میتوانید به رایگان دریافت کرد

اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه اجتماعی

همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی مختلف، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش آگاهی از برند و معرفی شما به مخاطبان است. اگر با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به دنبال گرفتن بک لینک هستید، مطمئن شوید تمامی آنها نو فالو هستند؛ لینک‌هایی با محتوای اسپانسر، بر خلاف دستورالعمل‌های گوگل است.

دایرکتوری های آنلاین

یکی دیگر از تکنیک‌های قدیمی برای بهبود سئو خارجی ، ثبت آدرس سایت در دایرکتوری‌های آنلاین است؛ این روش به گرفتن بک لینک هایی با اعتبار بالا کمک زیادی می‌کند. اما این روش در طولانی‌مدت جواب می‌دهد.

انجمن های اینترنتی در شبکه اجتماعی

برای شرکت در انجمن های اینترنتی صرفا به فرصتی برای لینک سازی نگاه نکنید، سعی کنید با مخاطبان و مشتریان بالقوه‌ای که در فروم‌ های مرتبط فعالیت دارند، در مورد محصول یا خدمات خود صحبت کرده و در کسب و کار خود به عنوان یک متخصص معرفی کنید. با این شیوه در بهبود سئو، فروم‌ها می‌توانند درکنار ایجاد حس اعتماد، به لینک سازی و آگاهی از برند نیز کمک زیادی کنند.

رویدادهای آنلاین و وبینارها درشبکه اجتماعی

برگزاری رویدادها و وبینارها یکی از تاکتیک های سئو خارجی است و انجام آن می‌تواند کمک زیادی به برندسازی شما کمک کند. در صورتی که وبینار شما موفق باشد، مردم و رسانه‌ها در مورد شما صحبت خواهند کرد و همین موضوع، فرصتی بسیار خوب برای گرفتن بک لینک را نیز فراهم می‌کند.

پست مهمان در وبسایت ها

برای ارسال پست مهمان در وب‌سایت فرد دیگر، مطلبی باارزش برای مخاطبان آن سایت بنویسید و لینک دریافت کنید. هدف اصلی شما از ارسال پست های مهمان باید ارتباط با مخاطبان جدید و دریافت ترافیک از وب‌سایتی مرتبط و در نهایت برندسازی باشد؛ اگر این کار به‌درستی انجام شود، می‌توانید علاوه بر لینک، مشتریان تازه نیز پیدا کنید.

پادکست 

  • این روزها پادکست‌ها خیلی محبوب شده‌اند و اگر از آن‌ها به عنوان یک تاکتیک کاربردی برای بهود سئو خارجی خود استفاده نکنید، فرصتی بزرگ را برای برندسازی از دست داده‌اید.این پادکست ها نیز میتواند درشبکه های اجتماعی کمک بسیاری در برند سازی شما باشد

    نقدهای آنلاین (Reviews)

    استفاده از نقدهای آنلاین یکی دیگراز روشهای خوب وموثر روش های سئو خارجی است زیرا 93 درصد از مردم می‌گویند نظرهای کاربران اینترنتی روی تصمیم آنها برای خرید اثرگذار است. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، گوگل از نظرهای کاربران برای اعتبار دادن به برندها استفاده می‌کند؛ که در نهایت به افزایش اعتبار دامنه منجر می‌شود. از طرفی اگر کسب‌وکاری که در شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های شخص ثالث و وب‌سایت‌های مختلف بتواند بازخوردهای مثبتی را دریافت کند، جایگاه خود را به عنوان یک برند تثبیت کرده و علاوه بر دریافت بک لینک، می‌تواند ترافیک وب‌سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را نیز افزایش دهد و بدین جهت سئو خارجی سایت خود را بهبود دهد.

    نقل و قول  (Citation) 

    یک نقل و قول به اشاره به کسب‌وکار، آدرس، شماره تلفن یا حتی برند شما در فضای آنلاین اشاره دارد و لازم است اطلاعاتی که در فضای مجازی از خود قرار می‌دهید، کاملا درست باشند تا به بهبود سئو خارجی وبسایت شما کمک کند.

     بازنشر محتوا

    به عنوان یک تاکتیک سئو خارجی، کاربران می‌توانند مقاله‌ها و محتوای خود را روی سایت‌های دیگر بازنشر کرده و به ازای آن، یک لینک به مطلب اصلی بدهند تا از مشکلات تکراری شدن مطالب نیز جلوگیری شود. البته پیشنهاد می‌شود که در مطلب بازنشرشده از تگ no index نیزهم کم وبیش استفاده کنید. با این کار، محتوای شما در مقابل مخاطبان بیشتری قرار گرفته و وب‌سایت شما بک لینک نیز دریافت خواهد کرد.

    سخن پایانی تیم سایت سازه

    بنابراین سئو خارجی و هرگونه اقداماتی که در محیط خارجی سایت برای بیشتر دیده شدن وب‌ سایت خود انجام می‌دهید، به طرز قابل‌توجهی موجب بالا رفتن نرخ کلیک و بازدید می‌شود. فعالیت مفید و مؤثر شما در سایر صفحات اجتماعی و اینترنتی موردتوجه پردازنده‌های گوگل قرار می‌گیرد. که با افزایش رتبه سایت شانس قرارگیری در صفحات اول گوگل را به دست می‌آورید.شما می توانید تمام کارهای طراحی وبسایت خود را به سایت سازه بسپارید تا شاهد نتیجه ای بزرگتر از آنچه می اندیشید باشید.

     

  • *شما عزیزان می توانید جهت مطالعه مطالبو مقالات ما را در “سایت سازه” دنبال نمایید*

    برای مشاهده ی نمونه کارهای سایت سازه “اینجا” را کلیک نمایید و یا برای اطلاعات بیشتر “خدمات ما” را مشاهده کنید.

    برای دریافت مشاوره رایگان با ما “تماس بگیرید” یا با پر کردن “فرم ثبت سفارش” کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.